دستگیری کلاهبردار فضای مجازی 20 میلیاردی توسط پلیس فتا

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ سرهنگ گودرزی از دستگیری 2 کلاهبرار فضای مجازی که با وارد شدن به حساب کاربری شهروندان 200 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد و گفت:دراین رابطه بیش از 100 مال باخته شناسایی شده است.
Rate this post

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ سرهنگ گودرزی از دستگیری 2 کلاهبرار فضای مجازی که با وارد شدن به حساب کاربری شهروندان 200 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد و گفت:دراین رابطه بیش از 100 مال باخته شناسایی شده است.

دستگیری کلاهبردار فضای مجازی توسط پلیس فتا تهران بزرگ

به گزارش خبرنگار صفر دو یک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “داوود معظمی گودرزی” اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


وی عنوان کرد: در تجمیع پرونده های مشابه، شاکیان پرونده اظهار داشتند، حساب های کاربری آنها مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته و سوء استفاده شده به طوری که در قسمت پیام ها از مخاطبان و دنبال کنندگان شان درخواست واریز وجه کرده اند و در برخی موارد مبالغی نیز توسط مخاطبان واریز شده است.


رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی و بررسی های فنی و سایبری، ردپای مجرمان در فضای مجازی و حقیقی شناسایی شد و پس از هماهنگی های قضائی 2 سرکرده این باند در یک عملیات غافلگیرانه در محدوده استان تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.


این مقام سایبری با اشاره به اینکه تا کنون 100 مالباخته شناسایی شده است افزود: کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را 200میلیارد ریال اعلام کردند.


سرهنگ گودرزی بیان داشت: متهمان در پی جوئی های انتظامی با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته اند و همه چیز را انکار می کردند اما پس از مشاهده ی ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اعتراف و اظهار داشتند اکثر قربانیان ما افرادی بودند که از رمزهای ساده و قابل حدس نظیر شماره تلفن همراه خود استفاده کرده و یا بدون توجه به صحت ارسال کننده پیام، رمزهای خصوصی فعال سازی شبکه های اجتماعی خود را وارد می کردند.


وی با تاکید بر لزوم فعال سازی تایید رمز دو مرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند همچنین در صورتی که پیامی در شبکه های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت کردید حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز کنید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا طی تماس با شماره تلفن 110 با ما در میان بگذارند.

به اشتراک بگذارید
تصویر پیش فرض
sefrdoyek.ir
مطالب: 366

یک پاسخ ارائه کنید