سرگرد قلابی در شهر ری با لباس پلیسی توسط ماموران پلیس کلانتری دستگیر شد

سرگرد قلابی در شهر ری با لباس پلیسی توسط ماموران پلیس کلانتری 131 شهرری دستگیر شد سرهنگ طرهانی تاکید بر رویت کارت شناسایی و حکم ماموریت کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

سرگرد قلابی در شهر ری با لباس پلیسی توسط ماموران پلیس کلانتری 131 شهرری دستگیر شد سرهنگ طرهانی تاکید بر رویت کارت شناسایی و حکم ماموریت کرد.

سرگرد قلابی در شهر ری با لباس پلیسی توسط ماموران پلیس کلانتری شهرری دستگیر شد سرهنگ طرهانی
سرگرد قلابی در شهر ری با لباس پلیسی توسط ماموران پلیس کلانتری شهرری دستگیر شد سرهنگ طرهانی

فرمانده انتظامي شهرستان ري از دستگيري فردي خبر داد که با لباس پليس از شهروندان اخاذي و کلاهبرداري مي نمود.

سرهنگ “محمد قاسم طرهاني” گفت:در پي وقوع سرقت به شيوه غصب عنوان پليس در محدوده شهرري،دستگيري متهم در دستور کار تيم عمليات کلانتري ۱۳۱ شهرري قرار گرفت و با بررسي دوربين هاي محل سرقت مشخصات ظاهري متهم شناسايي و در اختيار تمامي گشت هاي محسوس و نامحسوس قرار گرفت.

وي با بيان اينکه ماموران متهم را در حين اخاذي از يکي از شهروندان شناسايي کردند افزود:متهم بلافاصله دستگير و در بازرسي اوليه از متهم تجهيزات نظامي تقلبي،لباس افسر ارشد پليس،کلاه نظامي،کارت شناسايي جعلي از متهم کشف شد.

سرهنگ طرهاني با اشاره به شناسايي چند نفر از شکات خاطر نشان کرد:متهم به همراه اموال مکشوفه جهت کشف جرائم احتمالي با دستور مقام قضائي به پليس آگاهي شهرستان منتقل شد و ضمن اعتراف به جرم خود مبني بر غصب عنوان پليس و اخاذي از شهروندان به ۱۰ فقره سرقت و کلاهبرداري به اين شيوه اعتراف نمود که تحقيقات جهت شناسايي ديگر مالباختگان همچنان ادامه دارد.

رئيس پليس شهرستان ري به شهروندان توصيه کرد:در مواجه با افرادي که خود را پليس معرفي مي نمايند بخصوص افرادي که با لباس شخصي مي باشند حتما ابتدا کارت شناسايي و حکم ماموريت آن شخص را رويت و هرگونه موارد مشکوک را به پليس ۱۱۰ اطلاع دهند.

این گونه افراد عمدتا با سو استفاده از نا آگاهی شهروندان و شناسایی افرادی که سریعا اعتماد کرده اقدام به اخاذی و یا کلاهبرداری می نمایند حتما شهروندان دقت کنند که با حفظ خونسردی کامل ابتدا کارت شناسایی را روئیت و سپس حکم ماموریت را نیز مشاهده و بررسی کنند و در صورت نیاز حتما با پلیس 110 فورا تماس بگیرند و گزارش کنند.

بسیاری از شهروندان فکر میکنند که با درخواست کارت شناسایی مامور ناراحت شده و یا بی احترامی می شود در صورتی که این امر و این مهم بارها توسط فرماندهان رده بالای پلیس مورد تاکید بوده و شهروندان حتما به این نکته توجه و به آن عمل کنند.

به اشتراک بگذارید
تصویر پیش فرض
sefrdoyek.ir
مطالب: 402

یک پاسخ ارائه کنید