پویش کودکان سایبری و توصیه های سرهنگ معظمی گودرزی

پویش کودکان سایبری توصیه های سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فاتب راهکارها و اقدامات موثر حفاظت از کودکان.
1/5 - (1 امتیاز)

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در پویش کودکان سایبری هشدار داد والدین به جای کنترل کردن نوجوان خود سعی کنند از روش «افزایش رفتار مطلوب» در فرزندان استفاده کنند.

پویش کودکان سایبری و توصیه های سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ فاتب پایتخت
پویش کودکان سایبری و توصیه های سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ فاتب پایتخت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صفر دو یک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “داود معظمی گودرزی”،رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت:کاربران در هنگام استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید مراقب باشند تا به کاربران و افراد ناشناس در این فضا اعتماد نکنند و هرگز اطلاعات شخصی از جمله عکس و فیلم های خود را برای آنهاارسال نکنند؛چرا که همین امر باعث مزاحمت،اخاذی و باج گیری مجرمان سایبری از آن ها می شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد:با توجه به استفاده اجباری دانش آموزان از گوشی‌های هوشمند,از نصب هرگونه فیلترشکن و پروکسی خودداری نمایید و از نصب هرگونه پروکسی و فیلترشکن از سوی کودکان و دانش‌آموزان جلوگیری شود چرا که نصب و اجرای این نرم‌ افزارها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب بازکرده و باعث آسیب‌های روحی و روانی آنها می‌شود.

سرهنگ گودرزی در پویش کودکان سایبری افزود:کنترل‌ گری نامناسب والدین می‌تواند تنها منجر به افزایش وسواس،استرس،اضطراب و اعتیاد نوجوان به فضای مجازی ‌شود.

پس بهتر است که والدین سعی کنند از روش «افزایش رفتار مطلوب» در فرزندان استفاده کنند.

این مقام سایبری بیان داشت:خشونت سایبری به هر رفتاری که باعث تعدی به آسایش و استقرار بدنی،روحی و عاطفی یک فرد یـا گـروه شـود،گفته می‌شود؛خشونت سایبری در فضای مجازی پیامد‌های جبران‌ ناپذیری را به‌سلامت روان کودکان وارد می‌کند و والدین باید نسبت به حضور فرزندان خود در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند.

سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد:خانواده‌ها می‌توانند با پیگیری صفحه پویش کودکان سایبری به آدرس https://cyberpolice.ir/cyberkids به راهکارها و اقدامات مؤثری به منظور حفاظت از کودکان خود در فضای مجازی دست یابند و در صورت نیاز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن 096380 به‌ صورت شبانه‌ روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

به اشتراک بگذارید
تصویر پیش فرض
sefrdoyek.ir
مطالب: 366

یک پاسخ ارائه کنید