فروش مجموعه های آموزشی در فضای مجازی با قیمت ناچیز

فروش مجموعه های آموزشی در فضای مجازی با قیمت ناچیز و غیر مجاز دستگیری توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ سرهنگ داود معظمی گودرزی.
Rate this post

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ سرهنگ داود معظمی گودرزی از شناسایی و کشف پرونده با موضوع فروش مجموعه های آموزشی یک موسسه در فضای مجازی با قیمت های بسیار ناچیز خبر داد.

فروش مجموعه های آموزشی در فضای مجازی با قیمت ناچیز و دستگیری توسط پلیس فتا تهران بزرگ سرهنگ داود معظمی گودرزی
فروش مجموعه های آموزشی در فضای مجازی با قیمت ناچیز و دستگیری توسط پلیس فتا تهران بزرگ سرهنگ داود معظمی گودرزی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صفر دو یک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “داود معظمی گودرزی”،رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت:نماینده حقوقی یک موسسه آموزشی معتبر در کشور با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اشخاصی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار و فروش غیرمجاز مجموعه های آموزشی ویژه متعلق به موسسه کرده و موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی فراوانی به این موسسه شده اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد:شاکی در ادامه گفت،با اعلام تعداد زیادی از دانش آموزانی که از مجموعه های آموزشی موسسه استفاده می کنند متوجه شدیم مجموعه های ما در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاصی ناشناس با سوء استفاده از نام این موسسه اقدام به فروش غیرمجاز این مجموعه ها در شبکه های اجتماعی می کنند.

این مقام انتظامی بیان نمود:کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه مشخص شد بیش از 2 صفحه اینستاگرامی با بیش از  65 هزار نفر دنبال کننده در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعداد زیادی از مجموعه های آموزشی مربوط به موسسه شاکی را با مبالغ ناچیزی در این صفحات به فروش می رسانند.

وی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا 2 نفر از گردانندگان اصلی این صفحات در فضای مجازی شناسایی و با اقدامات فنی اطلاعات هویتی و سکونتی متهمان به دست آمد و پس از تشریفات قضائی هر 2 نفر در یکی از مناطق تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:متهمان با انتقال به پلیس فتا،پس از مواجهه با شاکی ضمن پذیرفتن بزه انتسابی گفتند باتوجه به معروف بودن این موسسه آموزشی در این زمینه صرفا با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد:طبق ماده 23 قانون حمایت از حقوق مولفان هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد،همچنین شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس  www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی نمایند.

به اشتراک بگذارید
تصویر پیش فرض
sefrdoyek.ir
مطالب: 360

یک پاسخ ارائه کنید